ارکیده یکی از رایج ترین گیاهان

ارکیده یکی از رایج ترین گیاهان سرپوشیده است

. با توجه به شرایط مناسب رشد ، یادگیری نحوه مراقبت از ارکیده ها دشوار نیست. نکاتی درباره مراقبت از ارکیده های داخلی را بخوانید. چگونه از ارکیده مراقبت کنم؟

مراقبت از ارکیده های داخلی هنگامی که یاد می گیرید چگونه آنها را به درستی رشد دهید. این گلهای جالب بسته به تنوع رنگ و اندازه های متفاوتی دارند خرید آنلاین گل از بازار گل 

آنها می توانند تقریباً بر هر دکوراسیون خانه تأکید کنند. وقتی ارکیده ها نیازهای اولیه خود مانند نور ، دما و رطوبت را برآورده می کنند ، نیاز به نگهداری کمی دارند. نکاتی در مورد پرورش ارکیده اکثر ارکیده ها به محیطی مرطوب و با زهکشی خوب نیاز دارند. انواع مختلفی از محیط های در حال رشد وجود دارد که می توان با ارکیده استفاده کرد: ماهون یا صنوبر ، خزه ، ذغال سنگ نارس اسفناج ، سنگ ، چوب پنبه ، ذغال سنگ ، ماسه ، خاک گلدان و موارد دیگر. مخلوط اصلی برای پرورش ارکیده ، پرلیت بزرگ ، پوست صنوبر است. ..

، و خزه اسفناج. می توانید زغال سنگ نیز اضافه کنید ، اما این اختیاری نیست. به طور معمول ، تنوع پوست به نوع رشد ارکیده بستگی دارد. به عنوان مثال ، ارکیده های Phalaenopsis معمولاً با پوست بزرگ ، Cattleya با پوست متوسط ​​و ارکیده های جوان با پوست کم عمق رشد می کنند. ارکیده ها نیاز به کاشت سطحی دارند.

ارکیده ها را در یک پنجره یا اتاق رو به شرق یا جنوب قرار دهید. این گیاهان نور غیر مستقیم روشن را ترجیح می دهند. کمبود نور منجر به گلدهی ضعیف می شود. با این حال ، نور زیاد می تواند برگ ها را بسوزاند. درجه حرارت برای مراقبت از ارکیده های داخلی نیز مهم است. در حالی که ارکیده ها دمای پایین یا زیاد را در طول فصل رشد طبیعی خود تحمل می کنند ،

برای گلدهی کافی باید شب ها حدود 15 درجه (8 درجه سانتیگراد) سردتر از روز باشند. نکاتی برای مراقبت از ارکیده های خانه ارکیده ها نیاز به آب زیادی دارند ، اما بگذارید بین دو آبیاری خشک شوند.

یکی از روش های آزمایش آبیاری این است که انگشت خود را حدود یک اینچ یا بیشتر روی محیط رشد بچسبانید. اگر خشک است ، مقداری آب به آن بدهید.

در غیر این صورت ، اجازه دهید ارکیده های داخلی نیز به رطوبت کافی ، از پنجاه تا هفتاد درصد نیاز داشته باشند. روش های مختلفی برای افزایش رطوبت در خانه وجود دارد. یک بشقاب یا سینی پر از آب زیر گیاهان قرار دهید ،

روزانه گیاهان را اسپری کنید یا از مرطوب کننده استفاده کنید. در طول رشد جدید ، ارکیده های خود را به صورت هفتگی یا دو هفته ای کوددهی کنید و در صورت رسیدن به بلوغ ، آنها را به فاصله ماهانه یا دوسالانه کاهش دهید.

به محض اینکه گیاهان به خواب رفتند ، آن را کاملاً متوقف کنید. نکات اضافی برای مراقبت از ارکیده شامل کاشت مجدد است که معمولاً هر دو سال یکبار انجام می شود.

اگر گل ارکیده شما به طور ناگهانی متوقف شود اما دارای نور ، دما و رطوبت مناسب باشد ، پیوند ضروری است. همچنین مراقب علائم آفات یا بیماری ها باشید.

ارکیده ها گاهی تحت تأثیر قارچ ها ، فلس ها و شته ها قرار می گیرند. معمولاً می توان آنها را با صابون حشره کش شستشو یا درمان کرد.

 

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *